Bijzonder Beheer

 

BCMGlobal is specialist in het beperken van betalingsachterstanden op zowel commerciële- als woninghypotheken. Wij beseffen dat deze type leningen verschillende takken van sport zijn, en hebben dan ook echte technische experts voor elk vakgebied in huis.

 

Residentiele woninghypotheken

Als er bij klanten een achterstand optreedt in de betaling van de maandelijkse rente en aflossing op de hypotheeklening voor hun eigen woning, gaan wij vroegtijdig met deze klanten in gesprek om te achterhalen wat de oorzaak van deze betalingsachterstand is en zoeken we samen met de klant naar een passende oplossing. Dit gebeurt veelal telefonisch maar wij verzorgen ook klantbezoeken. Behalve het afspreken van een betalingstoezegging of het treffen van een betalingsregeling kunnen wij in specifieke situaties bijvoorbeeld ook helpen met budget coaching. 


Een selectie van onze diverse Bijzonder Beheer werkzaamheden voor woninghypotheken en restschulden:

  • Vroegtijdig klant contact 
  • Het plegen van huisbezoeken
  • Achterstanden administratie
  • Het aansturen van deurwaarders
  • Het volledig managen van een veilingproces, met oog voor het klantbelang
  • Indienen van (rest)vorderingen bij curatoren in geval van faillissementen

Commerciële leningen

Naast een breed pallet aan Bijzonder Beheer oplossingen voor woninghypotheken, bieden wij ook Special Servicing voor commerciële leningen. Ons expert Case Management Team heeft ruime ervaring en expertise in het beheren van Bijzonder Beheer dossiers voor Commercieel Vastgoed, Buy-to-Let en MKB leningen. Onze diensten zijn er op gefocussed u als geldverstrekker volledig te ontzorgen.


Wij kunnen u bijstaan op lening-bij-lening niveau indien debiteuren in default verkeren, maar ook een volledige Non-Performing Loan (NPL) portefeuille voor u onboarden en NPL portfolio management voor u verzorgen. Onze diensten omvatten onder anderen:

  • Portfolio strategie & business planning
  • Implementeren van afwikkelstrategieën 
  • Leningen, convenanten & zekerheden herstructureren
  • Financiële reviews en beoordelingen inclusief forecasting, gevolgd door aanbevelingen
  • Face to face in gesprek met de debiteuren, met de blijvende focus om tot een commerciële oplossing te komen
  • Het aansturen van advocaten, notarissen en deurwaarders tijdens het gehele opeis-, opzegging en afwikkeltraject (incl. third party budget management)
  • Toezicht op verkoop- en verhuurprocessen van verhypothekeerde panden inclusief de selectie, aanstelling en management van makelaars
  • Het verpakken van vastgoed- of lening portefeuilles voor (door)verkoop in buckets
  • Het overzien- en beheren van bedrijfsliquidatie processen
  • Het initiëren en beheren van faillissement processen
  • Toezicht op juridische procedures en rechtzaken (o.a. ervaring in executiegeschillen, kort gedingen, hoger beroep procedures, bodemprocedures, prejudiciële vragen, huurbedingen, beheerbedingen en faillissementsaanvragen) 

 

Wilt u meer lezen over hoe wij u kunnen helpen bij het beheren van uw commerciële leningen? Bekijk dan onze brochure Commericial loans.

 

Commerciële leningen & de impact van COVID-19

Wij begrijpen als geen ander de uitdagingen voor u als geldverstrekker en uw klanten die de maatregelen van de COVID-19 pandemie met zich meebrengt. Daarom hebben wij specifiek hiervoor een selectie (tijdelijke) services gemaakt waarbij wij u en uw klanten kunnen bijstaan in deze uitdagende periode. Meer hierover leest u in onze brochure Covid 19 services for commercial loans.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan onze privacy policy.